Geachte deelnemer,
Hierbij ontvangt u de nieuwsbrief van juli 2017 van Stichting Woekerpolisproces. Eerdere nieuwsbrieven zijn na te lezen op onze website: www.woekerpolisproces.nl.
In deze nieuwsbrief treft u de volgende onderwerpen aan:
- Schikking voor alle Allianz deelnemers
- Overwinning in procedure tegen Aegon
Schikking Allianz
Goed nieuws! Na meer dan een jaar onderhandelen hebben Stichting Woekerpolisproces, Vereniging Woekerpolis.nl en ConsumentenClaim een akkoord bereikt met Allianz over de compensatie van woekerpolissen. Dit is de eerste grote schikking en daarmee een doorbraak in de woekerpolisaffaire. Lees hier ons persbericht.
Wij zijn trots dat we dit voor onze deelnemers hebben bereikt! De compensatie wordt individueel berekend. Per polis wordt minimaal € 500,- vergoed. Vergoedingen kunnen oplopen tot vele duizenden euro's.
Het komende half jaar wordt uitgetrokken om de regeling uit te voeren. U ontvangt dan van ons een voorstel met het bedrag dat u gaat ontvangen. Het bedrag kunnen wij momenteel nog niet voor u uitrekenen, u krijgt hierover vanzelf bericht. Wij raden u aan om in uw digitale dossier te controleren of uw gegevens compleet zijn. Inloggen kan via de website. Als u een lopende of beëindigde polis heeft van Allianz, Zwolsche Algemeene, Royal Nederland, Universal Leven of Abbey Leven ontvangt u van ons bericht zodra de hoogte van de vergoeding van uw zaak berekend is.
De regeling geldt uitsluitend voor reeds aangemelde polissen van Allianz. Voor nieuwe woekerpolissen van Allianz is de inschrijving gesloten. Deze vallen niet onder de regeling.
Overwinning in collectieve rechtszaak tegen Aegon
In mei hebben wij bekend gemaakt dat de stichting is gaan samenwerken met Vereniging Woekerpolis.nl en ConsumentenClaim. Lees hier meer over de samenwerking.
Op 27 juni heeft de rechtbank Den Haag uitspraak gedaan in de collectieve rechtszaak die door Vereniging Woekerpolis.nl was aangespannen tegen Aegon. De rechter bepaalde dat Aegon ernstig tekort is geschoten in de informatievoorziening aan haar klanten. Lees hier ons persbericht.
De uitspraak geldt voor de meest verkochte producten van Aegon: Koersplan, Vermogensplan en Fundplan. Wij hopen dat Aegon haar verantwoordelijkheid neemt en net als Allianz met ons in overleg treedt om tot een compensatieregeling te komen. Het is ook mogelijk dat er een hoger beroep komt en we nog geruime tijd moeten doorprocederen. Heeft u ook woekerpolissen van Aegon? Controleer dan de gegevens in uw digitale dossier en vul deze zo nodig aan.
Indien u nog andere woekerpolissen heeft dan adviseren wij u deze ook aan te melden. Ook in de rechtszaken tegen de andere verzekeraars worden stappen gemaakt. Zo is er vrijdag 30 juni een belangrijke zitting geweest bij de rechtbank Alkmaar in de collectieve zaak tegen Reaal. In de maand juli verwachten we een uitspraak in onze collectieve procedure tegen Nationale Nederlanden.
Wij houden u via nieuwsbrieven en onze website op de hoogte.
Als u vragen heeft, bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar vragen@woekerpolisproces.nl.
Met vriendelijke groet,
Mr Pieter G. Lijesen
Voorzitter
|